News
Tuesday, 5 Apr 2022
Hvordan opplever barn og unge å delta i aktiviteter i sine trossamfunn, og hvordan er forholdet mellom dette og det de lærer på skolen? FAITHED-prosjektet søker etter en forskningsassistent som skal bidra med datainnsamling i to katolske menigheter i Oslo-området, skoleåret 2022-2023. Kan dette være av interesse for deg?
News
Tuesday, 5 Apr 2022
Hvordan opplever barn og unge å delta i aktiviteter i sine trossamfunn, og hvordan er forholdet mellom dette og det de lærer på skolen? FAITHED-prosjektet søker etter en forskningsassistent som skal bidra med datainnsamling i to katolske menigheter i Oslo-området, skoleåret 2022-2023. Kan dette være av interesse for deg?
Podcast Episode
Thursday, 17 Jun 2021
In late 1991, refugee camps were set up in Dadaab, Kenya. Today, the three camps located there make up the third-largest refugee complex in the world. For many, Dadaab is a long term home, and education is of course an important part of life both in the camp and once an individual leaves. But while the UN Sustainable Development Goal 4 recognizes the need for everyone to have access to education, questions still remain about how to convert that education into stable and durable futures.
Today, Hassan Aden takes us into his research from Dadaab and launches a new animation made in collaboration with Hanna Ali and the PositiveNegatives team.